Customer Case: Fietsen Saman

Fietsen Saman, is sinds zijn oprichting, meer dan ooit de referentie voor fietsliefhebbers in de Noorderkempen. Wat ooit begon met een winkel in Wuustwezel, opgericht door Theo & Giovanni, is vandaag een stabiele KMO met extra vestigingen in Sint-Leenaerts en Essen. Van mountain- tot e-bikes, voor jong en oud, voor zowel de aankoop als advies tot herstellingen, fietsen Saman heeft al de in-house kennis om u bij staan bij het maken van de juiste keuze!

Bij groei hoort natuurlijk ook een stabiele fundering.  Fietsen Saman is zich bewust van de voordelen, alsook de gevaren die gepaard gaan in een steeds sneller veranderende online wereld.
Hiervoor werd beroep gedaan op Comit, waarbij in eerste instantie de verhuis van de winkel in Essen onder de loep werd genomen.
Hierbij keken we naar hoe er vandaag gewerkt wordt en hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren. 
Enkele belangrijke zaken die daar uit kwamen waren.

  1. Beveiliging
  2. VOIP (bellen via een telefooncentrale in de Cloud)
  3. Ondersteuning
  4. Beschikbaarheid

Na een plaatsbezoek van het nieuwe pand en de daarbij horende plannen naar inrichting, werd een analyse gemaakt van de benodigde componenten. Dit voorstel werd voorgelegd en in volle transparantie verduidelijkt, met oog voor detail.
Half juni zijn we begonnen met de uitvoering van de werken en sinds de oplevering bieden wij volgende diensten aan.

Alle netwerkcomponenten, zoals firewalls, switchen en access points werden geinstalleerd naar best practice. Zo zijn er verschillende netwerken beschikbaar, afhankelijk van de functie (denk hierbij maar aan een gastennetwerk). Deze zijn netwerktechnisch van elkaar gescheiden, om zo ongeoorloofde toegang te vermijden. Al het internetverkeer wordt tevens gescanned op malafide zaken door de firewall.

Telefonie werd overgezet naar VOIP. Sinds kort belt Saman dus via een centraal cloudplatform, dat schaalbaar en aanpasbaar is naarmate de noden en wensen. De fysieke telefoontoestellen werden in huur bij ons afgenomen. Hierdoor bespaart Saman op aankoopinvesteringen en hoeft het zich ook geen zorgen te maken over garantie of werking. Deze zorg hebben wij voor hen weggenomen.

Alle werkstationen hebben een grondige update gekregen naar besturingsysteem. Alle toestellen werden nagekeken en bijgestuurd waar nodig. Daarnaast hebben wij ook onze monitoring geinstalleerd. Dit stelt ons in staat om pro-actief acties te ondernemen indien er zich problemen zouden voordoen, alsook beheerd patchmanagement uit te voeren. Zo hoeft fietsen Saman zich geen zorgen meer te maken of de systemen al dan niet up-to-date zijn.

Ondersteuning was ook een key-punt naar samenwerking. Fietsen Saman was op zoek naar een centraal aanspreekpunt voor al hun IT vragen. Comit engageert zich om samen te werken met zijn klanten. Onze no-nonsense aanpak en eenduidige manier van communiceren heeft fietsen Saman het vertrouwen gegeven in een langdurige samenwerking.

Door de zorg van hun IT uit te besteden aan een betrouwbare partner kan fietsen Saman zich meer dan ooit focussen op hun core-business. Wij wensen hen alvast heel veel succes met de nieuwe winkel in Essen en kijken uit naar een lange en fijne samenwerking!

Meer info over fietsen Saman kan u vinden op hun website: https://www.saman.be

 

Ook interesse in een complete IT ontzorging?